30 augusti 2015

Gäst: Therése Frödin

Tillhör: Sussie
Hur känner vi varandra: Min "bästis" (om det ordet fortfarande finns) sedan drygt 20 år 

Therese och jag lärde känna varandra som de odugliga tonåringar vi var 1992, på ett fyraveckors konfirmationsläger i Edane (läs: mitt i en värmländsk skog). Trots sin fromma approach - som under alla dessa år lurat föräldrarna Edberg - är det Therese som stått för ett par av mina hejdlösaste festminnen, mestadels runtom i Värmland. Vi har hållit ihop länge nu, och även om vi i princip flyttat om varandra hela livet har det aldrig varit långt till denna min voice of reason i tider av kaos.

Fråga Therese om: Bakluckor, katthår, Alex van Halen och matlagning. Och kanske också varför hon fick ro och jag fick slappa.

      
                   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar