14 september 2015

Gäst: Fredrik Landelius Zander

Tillhör: Sussie
Relation: Min vän

De första tre åren jag kände Zander var jag konstant rädd för honom. Kanske var det för att han gick året över mig på Högskolan i Halmstad, kanske var det för att han var vår straffmästare under nollningen, och en ganska elak sådan. Eller så var det helt enkelt för att han redan då var så mycket mer kreativ än alla vi andra och så mycket bättre på det mesta. Medan jag och Maria mest fnissade oss igenom vårt studentradioprogram bjöd Zander in riktiga gäster och gjorde riktiga intervjuer i sitt. 1999 lämnade Fredrik oss amatörer på högskolan och gick vidare till Dramatiska Institutet och jag tänkte att jag nog hade sett honom för sista gången. Men så, nästan ett decennium senare, enter: FACEBOOK! Skickade en friend request till den mystiske Wing Wang Doodle och sen blev inget sig likt igen. Tillsamans med min mest osannolike men bäste vän gör jag en av Sveriges största tennisturneringar, dricker drinkar på Gondolen, promenerar, lyssnar på pojkband, snackar mängder av skit, dryftar karriärer och jobb, och äter god mat. Och nuförtiden är jag inte så rädd längre.

Fråga Fredrik om: hans jobb (även om han får prata ofta om det och kanske tröttnar ibland), tennis, Kristallen, Bruce Springsteen, pojkband på 90-talet, radioteater.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar