5 september 2015

Gäst: Per-Olof Edberg

Tillhör: Sussie
Relation: Pappa

Pappa Edberg är en världsresenär som inte bara jobbat i diverse arabländer samt bakom muren under tidigt åttiotal, utan även tagit med familjen både Sverige och världen runt. Bland annat tog han med sina båda tonåringar (Fredrik och mig) på en roadtrip tvärs över den Australiska kontinenten för tjugo år sedan. Numera är han bosatt i Göteborgs vackra skärgård och åtnjuter livet som semipensionär, där han fyller dagarna med bilmeckande, amatörradiosändningar och byggande på huset. Jag har inte ärvt min fars intresse för ekonomi och affärer, men däremot bland annat mina härliga tänder, min lurviga lekamen och min längd.

Fråga Pelle om: veteranbilar, fjällvandring, Tyskland, politik, Göteborgs skärgård, andra världskriget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar