7 september 2015

Gäst: Tomas Westring

Tillhör: Tobias
Relation: Bror

Med fyra år tillgodo var Tomas alltid bättre än jag. I allt. Hela tiden. Han vann i brottning, pingis, innebandy, tennis, löpning, kortspel och jag kunde inte alltid hantera det. Jag kan erkänna nu så här i efterhand. Det kan ha hänt att jag ibland agerade lite som en dålig förlorare och att våra ”lekar” ibland slutade med en darrande underläpp och lätt fuktiga ögon på lillebror. Men Tomas, som den vänliga själ han är, var en mycket bättre vinnare än jag var förlorare. Ofta var det han som fick mig att bli glad igen med några väl valda ord om att det säkert blir bättre nästa gång. Nu för tiden är det lite jämnare när vi tävlar och temperamentstopparna inte fullt lika höga men de väl valda orden finns fortfarande kvar om de behövs. Och jag gissar att de kommer behövas även hemma i villan i Täby när syskonbarnen växer upp börjar tävla med varandra.

Fråga Tomas om: vad han jobbar med (och förklara sedan för mig), fotografering, löpning, den där gången han var reserv till juniorlandslaget i innebandy, TTB




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar